13 Mayıs 2010 Perşembe

Limonlu cheesecake2



İdil'in doğum günü menüsünden. Kekin ortasında çatlak değil yarık oluştu resmen. Dalgınlıkla 2 saniyeliğine fırının kapağını açıp kapadım. Eğer bu sebepten çatladıysa cheesecake denen şey hakikatten çok hahsas bir mizaca sahip:)
Ama inanın tadında bir kusur yoktu. Menünün en sevilen parçası oldu.

Malzemeler:
1 paket eti burçak
2 çorba kaşığı margarin
Yarım su bardağı dövülmüş ceviz içi
3 yumurta
1 kutu labne peyniri (200 gr)
1 paket krema
1 su bardağı süzme yoğurt
1 su bardağı toz şeker
1 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı buğday nişastası
Yarım limonun suyu
1 limon kabuğu rendesi

Yapılışı:

Yoğurdu geceden süzdürdüm. (Tel süzgece kalın bir peçete koyup yoğurdu da peçetenin üzerine koydum. Süzgeci başka bir kaba oturttum.)

Bisküviyi eziyoruz. (Un haline gelmesine gerek yok. Ben merdane ile ezdim.)
Erimiş margarin ve cevizle karıştırıp kalıba bastırarak yerleştiriyoruz.
3 yumurtayı şekerle kabarana dek çırpıyoruz.
Diğer malzemeleri ekleyip sadece malzemeler bütünleşene kadar katıştırıyoruz.
Önceden ısınmış 180 derece fırında pişiriyoruz.
Soğuyunca üzerine hazır frambuaz sosu döktüm. Limonlu sosta olabilir.
Ben 50 dakika pişirdim. Tam olarak pişmeyecek. Ortası bir miktar sulu kalıyor. Soğuduktan sonra sertleşiyor.
Ilındıktan sonra buzdolabında bir gece dinlendiriyoruz.
Hemen kesip yerseniz daha sonra yerken ilk yediğiniz dilim için üzülürsünüz.
Bekledikçe lezzeti artıyor.

2 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık tadı eminimki harika olmuştur...

nurseninhobileri dedi ki...

Merhaba,
Cheesecakekiniz cok guzel gorunuyor. Catladigini soyluyorsunuz cheesecakek su icinde pisirilince catlama olmuyor. Emeginize saglik. Sevgiyle kalin.

Bunlar da var

Blog Widget by LinkWithin