7 Nisan 2010 Çarşamba

Katmer poğaça







Tarif Mutfak Güncesi'nden.Uygulama bizden. Hamuru 16 üçgene böldüm. Bir dahakine daha fazla üçgene bölmeye çalışacağım. Kabarınca bayağı büyük oluyorlar. Tarifi aynen kopyaladım.

Malzemeler

1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne)
20 gr yaşmaya (veya 1 yemek kaşığı kurumaya)
2 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı tozşeker
Aldığı kadar un (yaklaşık 3,5 su bardağı kullandım)

Arasına; 75 gr tereyağ (oda sıcaklığında yumuşatılmış)
100 gr beyaz peynir

Yapılışı

Mayayı çok az ılık suyla erittim. Ilık süt, sıvıyağ, tuz, şeker, yumurta akı ve un ile ele yapışmayacak yumuşaklıkta hamur yaptım. Mayalanmasını beklemeden 8 parçaya ayırdım. Her parçayı tabak büyüklüğünde açıp, üzerine yumuşak tereyağından ince bir tabaka halinde sürdüm. Hamurları üstüste dizerek, her parçada bu işlemi tekrarladım. En üsttekine yağ sürmedim. Üstüste dizilmiş hamurları fazla ezmeden yavaş yavaş 60-70 cm çapına gelinceye kadar büyüttüm. Sigara böreği sarar gibi kesip, arasına peynir koyarak sardım. 30-40 dakika mayalandırıp, üzerine yumurta sarısı sürdüm ve 180 derecede üzerleri kızarana kadar pişirdim.

7 yorum:

Unknown dedi ki...

ne kadar güzel mayalanmış.ellerine saglık.

Unknown dedi ki...

ne kadar güzel mayalanmış.ellerine saglık.

Unknown dedi ki...

ne kadar güzel mayalanmış.ellerine saglık.

Pembe Tatlar dedi ki...

Bunu çok seviyorum ellerine sağlık canım...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Harika görünüyorlar. Ellerine sağlık...

nurşen dedi ki...

2010 Blog Ödülleri Yarışmasına katıldım.
1.Aşama : http://2010.blogodulleri.com adresine giriyoruz
2.Aşama : Sayfanın sol tarafında bulunan KAYIT yazan butonu tıklıyoruz.Kayıt aşamalarını 4 adımda tamamlıyoruz,2.adımda vereceğiniz cep telefonu önemli,çünkü cep telefonunuza aktivasyon kodu gelecek ve 3. adımda o aktivasyon kodunu sizden isteyecek.Evet kayıt işlemi bitti.
3.Aşama : Sayfanın üst tarafında bulunan KATEGORİLER butonuna tıklayın,sayfanın altında ÜLKER Pötibör Bisküvi Yemek Blogları kategorisine tıklayın,Mutfaktaki Nefis Kokular -http://nursen yemek.blogspot.com sayfanın altında bulunan sayfalara tıklayarak lütfen benim blogumun adını bulun :) ve yanda bulunan oy ver butonuna tıklayın.Evet çok teşekkürler bana oy verdiniz.
Şimdiden çok teşekkür ediyorum efenim.Oy veren parmaklarınız dert görmesin efenim.

sarımutfak-hande dedi ki...

harika olmuşlar ellerine sağlık canım
sevgiler

Bunlar da var

Blog Widget by LinkWithin