8 Ocak 2010 Cuma

Kadayıflı muhallebi



Tarifi pekçok arkadaşımız denedi ama kaynağı Yemek zevki zannediyorum. Bire bir uygulamadığım için kendi yaptığım şekliyle yazıyorum. Herkesin beğendiği çok hafif bir tatlı.

300 gr tel kadayıf
1,5 lt süt
1 su bardağı un
Yarım su bardağı buğday nişastası
1 kutu krema
2 su bardağı şeker
Ceviz

Kadayıfı elimizle iyice parçalıyoruz. Teflon tavaya kısım kısım ekleyerek kavuruyoruz. (yağsız) Zaten kavruldukça küçülüyor. Kavrulan kadayıfa yarım su bardağı şekeri ekleyip karıştırıyoruz. 1,5 lt süte unu, nişastayı ve 1,5 bardak şekeri ekleyip karıştırarak pişiriyoruz. Muhallebi kıvage geldikten sonra ateşten alıp kremayı ekliyoruz. Yaklaşık 5 dakika mikserle çırpıyoruz. Kadayıfın yarısını büyük dikdörtgen borcama yayıyoruz. Üzerine muhalebiyi yavaşça döküyoruz. Muhallebnin üzerine kadayıfın kalan yarısıyla kaplıyoruz. Kırık ceviz ile süslüyoruz.
Afiyet olsun.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım harika görünüyor sanırım o di
lim benim için:))Ellerine sağlık sevgiler...

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık...

Mutlu hafta sonları:)

Küçük Sofra dedi ki...

Ben de yapmıştım bundan, çok güzel ellerine sağlık...

Blogumda ödülün var ;)

Bunlar da var

Blog Widget by LinkWithin