13 Ekim 2009 Salı

Fırında çupra ve soğan salatası



Çok basit ama lezzetli bir tarif. Yanında bol salata başka birşey istemez:)

2 Çupra
1 iri soğan
1 patates
1 limon
Tuz

Patatesi ve soğanı halka şeklinde doğruyoruz
Fırın kabına önce doğradığımız patatesi üzerine soğanı döşüyoruz
Soğanların üzerine temizlenmiş ve tuzlanmış çupraları diziyoruz
Çupraların üzerine yine halka şeklinde doğranmış limon dilimlerini döşüyoruz
(Benim limonlar salataya zor yetiştiği için balığı limonsuz pişirmek zorunda kaldım)
200 derece fırında yaklaşık 1 saat pişiriyoruz



Soğan salatası

1 kuru soğan
5 dal yeşil soğan
1 tatlı kaşığı sumak
Zeytinyağı
Limon suyu
İstenirse biraz hardal
Tuz

Soğanı ince yarım ay şeklinde doğruyoruz
Yeşil soğanı da istediğimiz irilikte doğruyoruz
Sumak, tuz, zeytinyağı, limon suyu ve hardalı ekleyip karıştırıyoruz

Afiyet olsun.

3 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

O balıkları ben alsam:))

Adsız dedi ki...

Hülya abla bu şekilde balığı hiç yapmamıştım geçen burada yazdığın şekilde yaptım harika oldular!tşk(Yaseminin kardeşi Reyhan:)))

otomatikkepce dedi ki...

Yaseminin kardeşi Reyhan sen büyüdün yemektemi yapıyosun:) bir gün ablanın peşine takıl gel beklerim

Bunlar da var

Blog Widget by LinkWithin