19 Haziran 2009 Cuma

Lezzeti garantili kurabiye





Bu kurabiye tarifini yılar önce televizyonda (Sana Mutfağı galiba adını da tam olarak hatırlamıyorum)bir yemek programından almıştım. Yiyen herkesin bayıldığı bir kurabiyedir. Aslında cevizle yapılıyor ben bu sefer bademle yaptım. Sonuç; ceviz daha çok yakışıyor.

Malzemeler:

2 su badrağı şeker
1 su bardağı erimiş tereyağı veya margarin
2 yumurta
4 su bardağı un
1 su bardağı kırık ceviz
1 su bardağı damla çikolata
1 çay kaşığı karbonat
1 paket vanilya
Yarım çay kaşığı tuz
2 yemek kaşığı sıcak su
2 yemek kaşığı kuru üzüm

Yapılışı:
Erimiş ılık yağ ile 2 su bardağı şekeri 2 dakika çırpıyoruz
2 yumurtayı ve vanilyayı ekleyip tekrar çırpıyoruz
2 yemek kaşığı sıcak suda 1 çay kaşığı karbonatı ve yarım çay kaşığı tuzu karıştırıp hamura ekliyoruz
4 su bardağı unu karışıma eleyerek ekleyip karıştırıyoruz
Cevizi, çikolatayı ve üzümü ekleyip tahta kaşıkla karıştırıyoruz
Yağlı kağıt serilmiş tepsiye 1 tatlı kaşığı tepeleme alıp aralıklı olarak (hamuru yuvarlamadan) diziyoruz
(Bu kurabiyede hamura 4 subardağında fazla un koymuyoruz)
Önceden 180 derecede ısınmış fırında kurabiyelerin kenarları hafif kızarana dek 12 dakika pişiriyoruz
Fırından çıkınca kurabiyeler hala yumuşak olacak aldanıp tekrar fırına koymayın içindeki şekerden dolayı soğuyunca sertleşiyor. Çok pişirirseniz elinizde 2 tepsi çakıl taşı olur benden söylemesi:))

5 yorum:

Tijen dedi ki...

Sevgili Hülya,
Bu kurabiyeler pek hoş görünüyor ama o yağ miktarlarını görünce ister istemez irkiliyorum. Hele de margarin lafını görünce basbayağı canım sıkılıyor (o zaman görme diyebilirsin tabii, sen de haklısın). Keşke daha az yağ kullanılabilse, daha az şekerle pişirilebilse... Kızmadın bana değil mi?

yildiz dedi ki...

Yag miktari biraz fazla ama,tadi eminim ki cok güzeldir,afiyet olsun.

Yaren dedi ki...

Ellerine saglik nefis görünüyor.Buna benzer biz burda hazir kurabiye aliyoruz.Yani sadece görüntüsü benziyor.Hazir aldigimizin icine neler giriyor bilmiyorum.Ama sadece damla cikolatalil oluyor.Bu tarifi denemek isterim mutlaka.Not aldim.Güzel bir hafta sonu diliyorum,sevgiyle kal.

otomatikkepce dedi ki...

Sevgili Tijen aşkolsun neden kızayım
o gördüğün tepsiden 1 tane yedim sadece kötülüğü başkalarına yapıyorum anlıyacağın. Bir kere sıvı yağla denedim kurabiyeler tepsiyle bütünleşti.sıvıyağla yapılan kurabiyelerde var tabi bu kurabiyenin sıvı yağa tahammülü yok:))

otomatikkepce dedi ki...

Yıldız pekçok tarif tam bir paket yağla yapılıyor bir su bardağı erimiş yağ bir paketten az. en iyisi tereyağlı esmer şekerli kepek unlu karışık yapıp az yemek veya başkalarına yedirmek:))

Yaren teşekkür ederim yağı fazlada olsa hiç değilse içinde geç bayatlasın diye konulan katkı maddesi yok.

Bunlar da var

Blog Widget by LinkWithin