20 Mayıs 2009 Çarşamba

İdil'in doğumgünü pastası - Çilekli pasta





Bloğu açtım ama bir türlü tarif ekleyemedim. Siftahı kızımın 2. yaş doğum günü pastasıyla yapıyor devamını getirmeyi umuyorum. Pandispanya tarifini Selin Çağlayan'dan aldım. Yumuşacık, yağsız ve esnek oluyor. Şahsen ben çok memnun kaldım defalarca denedim hem tepside hem de kelepçeli kalıpta yaptım. Tavsiye ederim. Tarifi aynen kopyalıyorum umarım bir sakıncası yoktur.
Ara krema olarak 2 poşet krem ole 1 poşet krem şantiti sütle çırptım. Araya çilek süsleme olarakta erimiş çikolataya batırdığım çilek ve rendelenmiş çikolata kullandım.

SELİN ÇAĞLAYANIN PANDİSPANYASI


4 yumurta (sarı ve beyazlarını birbirine karışmayacak şekilde ayırın.)
1/2 çay bardağı su (küçük çay bardağı)
1 çay bardağı süt (küçük çay bardağı)
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un 1 yemek kaşığı buğday nişastası
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya (ben premium tercih ederim)
Kakaolu istenirse 1 çorba kaşığı kakao

Yapılışı:

Fırınınızı 170 dereceye getirip ısıtın. Fırın tepsisini kağıdın kaymaması için hafifçe yağlayıp, kenarlarını da örtecek şekilde yağlı kağıt ile kaplayın.
Yumurta sarıları ve toz şekeri şeker iyice eriyene kadar mikserle yüksek devirde çırpın.
Su, süt, nişasta ve vanilyayı ekleyip çırpmaya devam edin.
En son un ve kabartma tozunu ilave edin, düşük devirde çırpmayı sürdürün. Hamur sertleşecektir ve belki pütürlü bir kıvam alacaktır.
Başka bir kapta yumurta beyazlarını bembeyaz olana ve kabı ters çevirdiğinizde dökülmeyecek şekilde sert kıvama gelene kadar yüksek devirde çırpın.
Çırpılmış yumurta beyazlarını hamura ilave edip spatula ya da tahta kaşık yardımı ile yavaşça, yumurta beyazlarını fazla söndürmeden karıştırın.
Hamuru yağlı kağıtla kaplı fırın tepsisine döküp spatulayla tepsinin her yerine eşit olarak yayın. Hamurun kıvamı çok akışkan olmadığı için tepsiye spatula ile yaymanız gerekiyor.
Önceden ısıttığınız fırında en fazla 30 dakika, üzeri resimdeki gibi kızarıp bıçak batırdığınızda yapışmayacak kıvama gelene kadar pişirin.
Fırından alıp biraz ılınmasını bekledikten sonra, kenarlarını bıçakla tepsiden ayırın. (Düzgün olması için kenarlarından birer parmak keserek traşlayın)
Pandispanyayı tepsiden çıkarıp tabanındaki yağlı kağıdı sıyırın. İisterseniz iki parçaya keserek dikdörtgen şeklinde kullanın, isterseniz küçük kare ya da daireler şeklinde keserek tek kişilik küçük pastalar yapmak için kullanın.



2 yorum:

Adsız dedi ki...

hüLya ablacım tariflerin cok güsel bakarak doyduM inanki :))

Adsız dedi ki...

Pandispanya yapmak benim için korkulu rüya olmuştur hep :). Hiç tutturamamışımdır. Ama senin pastanı görünce yeniden deneme hevesim kabardı ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor.
Mine Kestioğlu

Bunlar da var

Blog Widget by LinkWithin